Pozycjonowanie – najważniejsze zagadnienia
Istnieją 3 popularne metody pozycjonowania:
– pozycjonowanie okresowe,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie lokalne.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe pełni specyficzną rolę przed jednorazowymi bądź cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak Dzień Kobiet, Zielone Świątki czy koncert popularnego piosenkarza. Ten rodzaj pozycjonowania będzie bardzo skuteczny, jeśli popularna w konkretnym okresie fraza zostanie odnaleziona i wykorzystana ze stosownym wyprzedzeniem. Z reguły pozycjonowanie okresowe stosowane jest w sektorze gastronomii oraz turystyki. W większości wypadków trzeba zainicjować je na osiem do dziesięciu tygodni przed wybranym wydarzeniem, by Google zdążyło zaindeksować nową czy też uzupełnioną treść strony.
Pozycjonowanie Long Tail, to znaczy na tzw. długi ogon
Następny typ pozycjonowania to słuszne i sprawdzone wyjście dla osób dysponujących niewielkim budżetem na reklamę. Za sprawą stosownego dobrania fraz, nie tylko będzie można wejść w niszę związaną z interesującą nas branżą, ale również stawki za reklamę w Google Ads ulegną dużej obniżce. Pozycjonowanie Long Tail to też dużo niższa konkurencja. Ważne jest również to, iż rośnie trend wpisywania długich zapytań w wyszukiwarkę Google.
Frazy pozycjonowania Long Tail to przykładowo:
– golarka Braun Seria 5 szara,
– smartfon LG K40 biały,
– buty sportowe Nike Tanjun czarne sklep online.
Pozycjonowanie na długi ogon jest ogromnie istotne przede wszystkim dla sklepów internetowych. Za sprawą tego rodzaju fraz, sklepy posiadające w swoim asortymencie bardzo obszerną ofertę towarów mogą się jeszcze skuteczniej pozycjonować w Google.
Pozycjonowanie Lokalne
W tym pozycjonowaniu najistotniejsze jest połączenie słowa kluczowego z nazwą danej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można wziąć pod uwagę zazwyczaj:
– dzielnicę (np. “sklep RTV Podgórze”)
– miasto (“restauracja Kraków”)
– państwo (“kompozytor Polska”)
Pozycjonowanie lokalne rewelacyjnie zda egzamin w działaniach dla przedsiębiorstw lokalnych, które kierują swoje usługi tylko do osób zamieszkujących na danym obszarze. Ta strategia pozycjonowania jest przydatna także wtedy, gdy przedsiębiorstwo ma mały budżet na promocję i nie jest w stanie konkurować na frazy bez dopasowania lokalnego, np. zamiast “restauracja włoska“, to “restauracja włoska Kraków”.
Lokalizacja:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]