Jak wykorzystać potencjał private blog network?

Jeśli interesuje Cię aktualna oferta private blog network, zajrzyj na https://pbnmarket.pl.

Aby klient znalazł twoją działalność powinieneś nie tylko mieć stronę firmową, lecz również postarać się o jej widoczność na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania. Do tego istotna jest treść strony oraz to czy cyklicznie pojawiają się na niej kolejne profesjonalne i użyteczne dla użytkownika treści. Jednak nie wolno również zaniedbać tzw. link buildingu, czyli zdobywania linków zewnętrznych wiodących do strony. Jedną ze strategii link buildingu jest wykorzystanie PBN-ów – prywatnych sieci blogów.

Private blog network i ich słabe punkty oraz zalety

PBNy są prywatne, dlatego że są zakładane a potem zarządzane przez jeden podmiot (na ogół przez firmę SEO lub sporą agencję marketingową), który kontroluje jakość udostępnianych tam artykułów. Prywatne sieci portali są na ogół wykorzystywane jako część rozbudowanej strategii marketingowej, co jest bardzo ważne, gdyż najlepsze efekty ich wykorzystania zauważa się w stosunku do stron, które są rzetelnie zoptymalizowane pod kątem treści oraz technicznym. Prywatne sieci portali nie tylko dają możliwość pozyskania sporej ilości linków przychodzących do witryny, ale także na ich zróżnicowanie, co jest dobrze widziane przez wyszukiwarki. Za minus PBNów można uznać niestety to, że ich utworzenie to spory koszt, a potem należy poświęcać mnóstwo czasu na zachowanie ich w odpowiedniej jakości.

Jak zastosować PBN? Proponujemy publikacje z canonicalem i wizytówki NAP

PBNy idealnie sprawdzają się w pozycjonowaniu lokalnym, bowiem można przy ich użyciu zamieszczać tematyczne artykuły będące wizytówką NAP. Czym jest NAP? To praktycznie każde miejsce online, gdzie przedstawione są istotne informacje telekontaktowe firmy – jej adres e-mail bądź telefon, adres stacjonarny oraz pełna nazwa. Przykładowo, wizytówka Google Moja Firma jest NAP-em, ale jest nim również profil w mediach społecznościowych, profil w internetowym rejestrze firm albo artykuł, w którym dodano firmowe informacje kontaktowe.

Drugi efektywny sposób na skorzystanie z możliwości PBNów to artykuły z linkiem kanonicznym. Polegają one na republikacji rzetelnych artykułów z podaniem hiperłącza do źródła tekstu oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W tej sytuacji algorytmy wyszukiwarek zwykle oceniają wyżej jakość pierwotnego artykułu, bowiem natrafianie na linki do niego na rozmaitych blogach w sieci traktują jako sygnał, iż pod wymienionym adresem kanonicznym znajdują się warte uwagi, pomocne informacje. Artykuły z canonicalem są najskuteczniejsze przy tekstach z sektora YMYL, gdzie istotne jest zdobycie wysokiego autorytetu, czyli tych powiązanych przede wszystkim ze zdrowiem, doradztwem finansowym oraz aktualnymi wydarzeniami, prawem.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO