audyt seo Kraków, audyt strony internetowej

Audyt sklepu internetowego lub strony – czy warto?

Wedle internetowego wydania Słownika Języka Polskiego PWN audyt to ewaluacja firmy, spółki bądź przedsiębiorstwa pod kątem wielu aspektów, m.in organizacyjnych i finansowych, jak również analiza perspektyw rozwoju. Co, biorąc powyższą definicję pod uwagę, oznacza zatem audyt SEO? Jest to dokładna analiza strony internetowej, sprawdzająca przeróżne jej elementy, jak prędkość ładowania się witryny, meta opisy i tytuły, hierarchię nagłówków, kod strony i wiele innych aspektów. Oprócz samego wykazania błędów i uchybień, w rzetelnym audycie SEO muszą znaleźć się też sugestie co do rozwiązania wymienionych problemów.

Audyt SEO bada stronę internetową pod względem zgodności ze normami W3C, dostępności, zawartości strony, jak również prawidłowości kodu. Ponadto sprawdzane jest również, czy strona jest przyjazna dla wyszukiwarek internetowych. W uproszczeniu, audyt SEO zamawia się w agencji, by wykryła ona wszystkie błędy na stronie oraz – co kluczowe – zaproponowała działania, które pozwolą je naprawić.

Oznaki, że warto zlecić audyt SEO

Online jest mnóstwo narzędzi i stron, za pomocą których w mgnieniu oka i bez opłat przeprowadza się audyt SEO strony www. Atuty takiego rozwiązania? Szybkość oraz cena. Argumenty przeciw? Długo by wyliczać. Bezpłatne narzędzia bądź też dema z niewielką paletą opcji, są bardzo niedoskonałe. Jeśli już odnotują jakieś błędy na stronie, to z pewnością nie wszystkie. Dużo pomyłek (między innymi w kodzie) uchwycić można jedynie w czasie analizy przeprowadzonej nie przez algorytm, a przez człowieka.

Na audyt SEO realizowany przez agencję oczekuje się z reguły od kilku dni do ok miesiąca. Czas na przekazanie analizy powinien zostać sprecyzowany w umowie podpisanej z firmą, która podjęła się jego przeprowadzenia. Audyt płatny pozwoli wykryć wszystkie kluczowe błędy kryjące się w witrynie. Jeśli strona była postawiona na platformie typu Magento czy Shoper lub na bezpłatnym szablonie, to błędów do poprawy może być cała masa. Gdy strona powoli się ładuje i nie ma praktycznie żadnej widoczności na ważne dla klienta słowa kluczowe, to też są to sygnały, że zlecenie zewnętrznej firmie SEO audytu jest świetnym pomysłem.

Audyt SEO – co wykaże, gdy będzie wykonany rzetelnie

Sumiennie zrealizowany audyt SEO może wykryć liczne błędy witryny, w szczególności:

  • niska prędkość ładowania się witryny w wersji mobilnej i desktopowej,
  • błędy strony w wersji na komórki, np. zbyt wolne wczytywanie się jakiś elementów,
  • nieprzetłumaczone wersje językowe strony,
  • nieprawidłowości w strukturze nagłówków,
  • problemy z dostępem do strony dla robotów,
  • powody niskiej widoczności witryny na frazy kluczowe,
  • brak czy też niekompletna wizytówka Google Moja Firma,
  • brak tytułów i opisów meta,
  • słaba jakość zawartości strony,
  • jakość kodu witryny,
  • faktyczna ilość zaindeksowanych podstron,
  • brak czy też niewłaściwe połączenie z narzędziami Google (np. Google Search Console)

.

Lokalizacja:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]