Naturalne źródło witamin – sok z kiszonej kapusty i buraków

Szukasz soku z kiszonej kapusty? Skieruj się na tę stronę.

Artykuły fermentowane po okresie zapomnienia znów wracają do naszego menu. Do kiszonych buraków i kapusty dołączają także inne, do tej pory mniej znane owoce i warzywa. Mówiąc o leczniczych zaletach żywności poddanej fermentacji nie sposób pominąć też napojów takich jak kombucza, kefir czy różnego rodzaju zakwasy i soki z kwaszonych warzyw. Przede wszystkim te ostatnie są godne uwagi – pozwalają łatwo i szybko wprowadzić do naszego organizmu składniki potrzebne dla jego prawidłowego działania.

Sok z kiszonych buraków i kapusty – jakie witaminy w nich znajdziemy?

Sok z kapusty kiszonej to napój posiadający w składzie multum związków wpływających zbawiennie na nasze zdrowie. Najistotniejszym elementem są bez wątpienia bakterie kwasu mlekowego odpowiadające za przebieg fermentacji. Sok z kapusty, buraków bądź inny kwaszonek to również kopalnia witamin. Warta uwagi jest w szczególności duża zawartość witaminy C – już 150 ml tych soków zawiera jej więcej niż cytryna. Soki z kiszonek należy też pić ze względu na obecność witaminy K i P, witamin z grupy B oraz duże stężenie soli mineralnych.

Sok z kiszonej kapusty – dlaczego należy go pić?

Sok z kiszonych buraków, ogórków czy kapusty, z uwagi na obecność bakterii fermentacji mlekowej pożytecznie wpływa na pracę układu pokarmowego oraz nasz układ odpornościowy. Na domiar tego nagromadzenie witamin polepsza funkcjonowanie układu nerwowego, zmniejszają objawy szkorbutu, depresji i cukrzycy, jak również pomagają radzić sobie z przemęczeniem fizycznym i psychicznym. Po kwaszonki powinny oprócz tego sięgnąć osoby zmagające się ze schorzeniami układu pokarmowego, jak np. refluks lub wrzody żołądka. Wzmacniają one także apetyt i stanowią tarcze ochronną w czasie terapii antybiotykami i wzmagają apetyt.

Lokalizacja:
"ARTMAN" spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
Niedomicka 47
33-132 Niedomice

Mob.: +48 669-997-776
E-mail: [email protected]