Jak mądrze wybrać firmę SEO?

Na seo4.net dowiesz się więcej o ofercie agencji SEO.

Przedsiębiorstwa oraz administratorzy stron internetowych, którzy pragną, aby dotrzeć do najlepszych pozycji w wyszukiwarce, są w stanie to osiągnąć na co najmniej 3 sposoby. Pierwszy – nie zalecany – to podejmowanie starań osobiście. Nie dysponując kwalifikacjami w kwestii SEO i nie śledząc systematycznie doniesień o modyfikacjach w algorytmie Google, trudno postępować prawidłowo i – najważniejsze – skutecznie. Kolejny sposób to zatrudnienie na etat specjalisty SEO, jednakże nie każde przedsiębiorstwo się na to decyduje powodu braku budżetu. Trzecie wyjście to rozpoczęcie współpracy z agencją SEO. Budżet wygospodarowany na zadania agencji SEO można dostroić do możliwości finansowych zleceniodawcy. Zaletą zlecania działań agencji SEO jest to, że pomijając specjalistów od SEO w zatrudnione są tam także eksperci od kodowania, kreatywnego pisania, grafiki i kampanii Google Ads, którzy służą rzeczową pomocą w tych kwestiach.

Wybierz kompetentną i transparentną firmę SEO

Agencji SEO w Polsce jest mnóstwo. Co wziąć pod uwagę w trakcie doboru firmy, która wywinduje do góry naszą widoczność w SERP? Zalecamy postawić na markę, która działa na rynku od kilku lat. Liczba firm SEO, a również tych marketingowych i kreatywnych, z miesiąca na miesiąc rośnie, co nie zawsze łączy się z jakością usług. Wybierając agencję, która funkcjonuje od minimum dekady, można mieć zaufanie, że dysponuje ona sporym doświadczeniem i może bez przeszkód zaprezentować ciekawe portfolio swoich dotychczasowych prac. Agencje SEO na ogół na swoich stronach dodają dział z opisem tzw. „kejsów”. Zanim sygnuje się umowę wypada zapoznać się ze studia takich przypadków, by wstępnie zobaczyć, jakich efektów można się spodziewać po agencji, jak również to jakie trudności udało jej się rozwiązać i z jakimi branżami pracowała. Najlepsza agencja SEO to taka, której praca jest transparentna: pisze o harmonogramie prac na zbliżające się tygodnie, jak również przesyła raporty ze zrealizowanych działań i ich rezultaty.

Następny zasadniczy aspekt to spersonalizowana oferta i dostosowanie zakresu prac do potrzeb działalności, którą prowadzi zleceniodawca agencji. Jeżeli agencja SEO na chęć współpracy odpowiada w parę minut, a oferta sprawia wrażenie gotowego szablonu, należy traktować to jak sygnał alarmowy. Po otrzymaniu zapytania pracownik doświadczonej agencji SEO kontaktuje się z potencjalnym klientem, by poprosić o dodatkowe informacje o firmie, nieodzowne do utworzenia dla niej indywidualnej oferty. Chodzi o dane, których nie da się wyszperać tak po prostu w internecie, jak przykładowo informacja o realizowanych dotychczas pracach SEO oraz o istotnych dla klienta usługach czy towarach, które stara się wypromować.

Opłata za usługi agencji SEO – których ofert unikać

Z nieufnością należy podejść do agencji SEO, które sugerują umowę z opłatą za wypracowany rezultat. W takim modelu opłata odbywa się wówczas, gdy słowa kluczowe zdobędą wskazane w umowie pozycje w wynikach wyszukiwania (np. wejdą do Top5 bądź pierwszej strony wyników). To nadal często proponowany model rozliczeń, jednakże niesie ze sobą duże zagrożenie – można wszak osiągnąć błyskawiczny efekt za sprawą naruszania reguł określonych przez Google. Codziennie aktualizowany algorytm dodatkowo nie pomaga w spełnieniu obietnic złożonych klientowi, dlatego solidna agencja SEO nigdy nie gwarantuje uzyskania konkretnych efektów. Co do opłaty za współpracę z firmą SEO, to sporadycznie jest ona stała – na ogół w pierwszych tygodniach po podpisaniu umowy niezbędne jest zaangażowanie pokaźniejszego budżetu, by przeprowadzić drobiazgowy audyt SEO, a następnie wdrożyć wszelkie wymienione w nim prace. W późniejszych miesiącach współpracy, jak strona zleceniodawcy jest już zoptymalizowana, koszty prac bywają znacznie mniejsze.

Lokalizacja:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]